חפש בבלוג זה

יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

משימה עם ציון. נא להעלות תגובות עד ה-30.11

מהי חברה מתוקנת לדעתך, נמק תשובתך!

36 תגובות:

  1. את תהיו דבעים עד ה-30.10 -דניאל-

    השבמחק
  2. משימה 2 (להגשה):
    המונח "חברה מתוקנת " יכול לכלול הרבה נושאים , אבל ישנם נושאים שציפיתי שיהיו באתרים שחיפשתי ולא מצאתי כגון : שלום, עזרה לזולת , הפסקת גזענות וגלעד שליט. לדעתי שלום עזרה לזולת והפסקת גזענות הם , נושאים נפוצים בחברה שלנו בישראל ולכן אני חושבת שצריך לנסות לתקן אותם ואולי זה יוביל לחברה יותר טובה (מתוקנת ) בארץ שלנו..
    וככה שכל אדם יוכל לחיות פה בשוויון בשמחה ובאושר.

    השבמחק
  3. משימה 2:
    המונח חברה מתוקנת כולל בתוכו הרבה נושאים,אני ציפיתי למצוא באינטרנט על פדיון שבויים והמשא ומתן עם החוטפים מכיוון שנושא זה קשור לימינו ובנושא זה יש הרבה דיונים והרבה דעות שונות מהעם כולו. בנוסף אני חושבת שהיינו צריכים למצוא גם על המנהיגים שלנו,על יושרם והתנהלותם בימים אלה ובעבר כי הם האנשים שמחליטים על הרבה מחיינו וחשוב שיהיו מנהיגים טובים וישרים. אם נוכל לשפר את הדברים בנושאים אלה החברה תהיה יותר מתוקנת וטובה.

    השבמחק
  4. משימה 2:
    לדעתי , המונח חברה מתוקנת מדבר בבסיסו על חברה משגשגת וטובה לחברים בה. לכן הייתי מצפה למצוא כמה וכמה דברים שלא מצאתי באינטרנט : מההיבט החברתי: עזרה לזולת, מתנדבים ,יחס לחלשים, שוויון זכויות, ערבות הדדית ועוד. מההיבט השלטוני : שלטון איכותי וצודק, דמוקרטיה, משפטי צדק ושימוש נכון בכספי המדינה. וכמובן מבחינת לכידות- שווי בעם, וחובות כמו צבא שמלכדות את המדינה ומגנות עליה . על הדבר שפירטתי כאן מובילים לחברה מתוקנת, טובה ומשגשגת.

    השבמחק
  5. משימה 2 :
    כאשר רשמתי חברה מתונת בגוגל רציתי יותר לראות תוצאות שקשורות , ליושר הממשלה ואיך העם מתייחס לממשלה , על המחאה החברתית ועל תוצאותיה, על עסקת גלעד שליט והמשפחות השכולות , הייתי מצפה לראות תוצאות על שווי בעם , על יחס לצבא , ערבות הדדית , על אישים חשובים שתרמו ליצירת חברה מתוקנת , על שימוש נכון בכספי המדינה , על דמוקרטיה , על יצירת עונש מוות בארץ , על יחס לחלשים ולעניים .

    השבמחק
  6. כאשר חיפשתי את המונח "חברה מתוקנת" אני רציתי לראות יותר תוצאות על ענייני פוליטיקה , כלומר שהפוליטיקאים לא יחשבו אל מספר הקולות שהם יקבלו אם יעשו מעשה כל שהוא או כמה כסף הם יקבלו כדי שהם יהיו הוגנים כלפי העם , שכל מעשיהם יתחילו מרצון לעזור לא בגלל כמות הקולות. בנוסף הייתי רוצה לראות תוצאות לגבי אנשים מתורבתים כלומר שאנשים יתנהגו בדרך שונה לזולת שיעזרו אחד לשני וכו זה התוצאות שרציתי לראות

    השבמחק
  7. משימה 2:
    כאשר חיפשתי את המונח "חברה מתוקנת", אני קיוויתי שאמצא יותר תוצאות ממה שחשבתי שיהיו, כמו למשל על העזרה לזולת שזהו מצב של הדדיות שאמור להיות בחברה, על היחס כלפי חולים שחולים במחלות קשות כמו סרטן, שמקווים להתגבר על מחלה זו בחיים אלו, על האגודות אשר עוזרות לסייע במניעה, בחקר ובטיפול של המחלות הקשות, זאת במטרה להקטין את התחלואה (הפרעה בריאותית) והתמותה ממחלות אלו ולשפר את איכות חיי החולים (ואחת מהם היא האגודה במלחמה לסרטן), בזאת שהם עוזרים באיסוף כסף על מנת לעזור להם לממן טיפול רפואי ותרופות שעולים הרבה כסף. הייתי מעוניין גם שיהיה כתוב כמה דברים בתחום המדיני/פוליטי (כמו למשל הדמוקרטיה) מכיוון שזהו תחום המתאר את כל הפעולות של האדם בחברה הקשורות ליחסים בין אזרח לשלטון (כמו הדמוקרטיה), בין מדינה למדינה ועוד.

    השבמחק
  8. משימה 2:
    כאשר חיפשתי באינטרנט מונח "חברה מתוקנת" ציפיתי למצוא יותר תוצאות. לדעתי חברה מתוקנת היא חברה שיש בה שפע ושלום כיוון שאם יהיה שפע בעולם, האנשים יחיו בשלום כי יהיה להם כל מה שצריך ולא תהיה להם סיבה ללחום. אם יהיה שלום, כל האנשים יחיו חיים טובים יותר.

    השבמחק
  9. משימה 2 :
    כשחיפשתי באינטרנט את המושג " חברה מתוקנת" ציפיתי למצוא הסבר למונח "חברה מתוקנת " וציפיתי למצוא ארגונים נוספים שפועלים למען חברה מתוקנת . לדעתי חברה מתוקנת היא : חברה שבה השלטון דואג לחלשים ולעניים ,השלטון נותן שיוויון הזדמנויות , יש שיוויון זכויות , מערכת שיפוט אמינה , שיוויון בין המינים בין הגזעים השונים , חינוך ובריאות שווים לכל , אנשים לא שופטים אחרים על פי המראה החיצוני בלבד , לא שופטים אנשים אחרים על כל מעשה שהם עושים, אהבת חינם ויושר .

    השבמחק
  10. משימה 2 (להגשה):
    המונח "חברה מתוקנת " יכול לכלול הרבה נושאים , אבל ישנם נושאים שציפיתי שיהיו באתרים שחיפשתי ולא מצאתי כגון : שלום , דמוקרטיה הוגנת-כלומר להצביע ללא רמאות ושוחד , הדדיות חברתית, המחאות החברתיות ואיך הן משפיעות , עזרה לנזקקים ולחלשים (:

    השבמחק
  11. כשחיפשתי בגוגל "חברה מתוקנת" אני הופתעתי משום שחשבתי שהתוצאות יהיו יותר על דברים פוליטיים והצבעות שונות לממשלה אך גיליתי גם כל מיני אתרי טבע ושימור כדור הארץ המדברים על חברה מתוקנת.
    לדעתי חברה מתוקנת היא חברה שבה עם ישראל מאוחדים יחדיו מכל עדה ועדה ומכל גזע וגזע חים בשלום ובשקט ללא סכסוכים בייתים קטנים וללא מלחמות עולמיות, תרבות דיבור, שימוש בלשון נקיה, כיבוד הדדי, שביעות נפשית ופיזית ונדיבות בארץ.
    ובעיקר ש-ל-ו-ם

    השבמחק
  12. המונח "חברה מתוקנת" צריך ויכול לכלול הרבה נושאים. כשחיפשתי בגוגל עליו קיבלתי הרבה פחות מידע ממה שחשבתי שאקבל. לדעתי, היה צריך למצוא חברה טובה בה אדם אחד עוזר לאחר , אנשים עניים ועשירים חיים שווה בשווה , יש שלום בין כל מדינות העולם , ואנשים גם עוזרים לסביבה. מה שקיבלתי היה מופנה נגד הממשלה והיחס שלה לאזרח ואני חושב שהמונל "חברה מתוקנת" אומר הרבה יותר מזה.

    השבמחק
  13. כשחיפשתי נושאים בקטגוריית " חברה מתוקנת " ציפיתי למצוא הרבה יותר דיונים בנושאי עזרה לנכים , ילדים יתומים , חברי ממשלה הוגנים וישרים , הנושא הבלתי פוסק של משפחות הפשע בארץ , שלום עם המדינות הסובבות אותנו , מחירי הדירות והמוצרים הבסיסיים , שלא כל חד בארץ יכול לקנות אותם . כל אלה היו נושאים בציפיתי למצוא ולא ראיתי באינטרנט . אני חושבת שהמדינה יכולה להתעסק בנושאים קצת יותר חשובים ונחוצים לאזרחים .

    השבמחק
  14. חברה מתוקנת באה לידי ביטוי בכמה הבטים שונים - פוליטיקה, גזענות, מעמדים בחברה... כשחיפשתי מהי חברה מתוקנת, ציפיתי למצוא מאמרים על חברה מתוקנת לא רק במדינת ישראל, אלא גם בעולם. כלומר, היחסים בין היהודים למוסלמים, נושא שבולט כיום בחיינו במדינה. בנוסף, ציפיתי למצוא לגבי מעמדים כלכליים- כגון, זוג הורים לארבעה ילדים עם משכנתה שלוקחת להם כמעט משכורת של חודש, תנאי המחיה שעולים כמו שכירות בארמון בפרס ועוד הצרכים האישיים- לא מאפשרים להם לסגור את החודש אלא עם 3 עבודות ואפילו יותר. ועוד, כי ציפיתי למצוא דעות של אנשים ידועים בעבר וכיום בנוגע לחברה מתוקנת, כמו ג'ון לנון, מייקל ג'קסון ועוד מוזיקאים שהביאו את דעתם בנוגע לחברה מתוקנת במוזיקה שלהם.
    http://www.youtube.com/watch?v=yNKhIJfB510

    השבמחק
  15. המונח "חברה מתוקנת" צריך ויכול לכלול הרבה נושאים. כשחיפשתי בגוגל עליו קיבלתי הרבה מידע - כזה שציפיתי למצוא וכזה שלא. בעיקרון ציפיתי למצוא הגדרה למונח ומאין הוא בא, ולמצוא תת קטגוריות שקשורות לו כמו: שוויון זכויות, פוליטיקה, תיקונים בחוק, כללים בין בני האדם, נכון ולא נכון, ובעיקר איך צריכה להיראות חברה נכונה - טובה.
    אך בנוסף לציפיותי, מצאתי נושאים נוספים המדברים על המונח. למשל: יחסיה של מדינה לאזרחיה, תנועות למען איכות השלטון, פרשת ואתחנן מהתנ"ך, צה"ל וגיוסים, חברה מתקנת, תיקון פורענות, שחיטות ומעמדות.
    אני חושבת שהחברה הישראלית מפילה את רוב האשמה על הממשלה -וה"מדינה" כמו שמיחסים לה- בלי להתיחס לעובדה שהחברה היא זאת שבוחרת את הממשלה, והאנשים שבממשלה הם אזרחים בדיוק כמו שאר האזרחים שבחברה הישראלית שנבחרו ליצג את אותה. לכן אני סוברת כי האשמה שבמונח "חברה מתוקנת" וחברה לא מתוקנת (על פי הדעה שהחברה הישראלית היא לא מתוקנת) נופלת עלינו האזרחים ולא על הממשלה, בניגוד לשאר חברי הכיתה שסוברים אחרת.

    השבמחק
  16. לדעתי חברה מתוקנת היא חברה הגונה, יישרה וטובה.
    הייתי מצפה למצוא באינטרנט על המנהיגים והשלטון, על גזענות ואפליות ועל דאגה לאזרחים.
    הייתי מצפה למצוא על המנהיגים והשלטון משום שהם בעצם מובילים את המדינה ואת החברה שבה אנו חיים, הם נותנים דוגמה לעם ולאזרחים. הייתי רוצה גם למצוא על גזענות ואפליות משום שכיום יש המון אפליות: בין נשים לגברים, בין שחורים ללבנים, ואפילו בין אנשי ה"מעמד הגבוה" לבין אנשי "המעמד הנמוך". צריך להיות שוויון בין כולם ולא ההפך. חשוב מאוד גם לדאוג לאזרחים ולחלשים ולתת לכולם את הזכויות שמגיעות להם, אך כמובן שהאזרחים מחויבים גם לעזור למדינה, לשרת בצה"ל ומומלץ מאוד לתרום לקהילה.

    השבמחק
  17. משימה 2:
    כשחיפשתי באינטרנט " חברה מתוקנת " ציפיתי למצוא הסבר למונח "חברה מתוקנת ", ולמצוא דברים על עדות כי לפי דעתי חברה מתוקנת זו חברה שחייה בשלום ושכל האנשים והתושבים מאוחדים יחדיו מכל עדה ועדה ומכל גזע וגזע חיים בשלום ובשלווה.
    בנוסף ציפיתי למצוא משהו על ההפגנות שמתקיימות בימים אלו, כי המפגינים רוצים שוויון ותנאים טובים יותר והם רוצים "צדק חברתי" ולפי דעתי צדק חברתי זה חברה מתוקנת עם שוויון זכויות.

    השבמחק
  18. הנושאים שלא עלו ולדעתי היו צריכים לעלות שהנוער צריך לעזור לקהילה כי אם נחנך את הנוער לעזרה לזולת גם בעתיד הם יעזרו לזולת והם גם יחנכו את ילדיהם כך ולאט החברה תהיה מתוקנת. נושא נוסף הוא מערכת שיפוט אמינה , אם אנשים יקבלו את העונשים המתאימים להם והאשמים יענשו והזכאים ישוחררו כך העבריינים ידעו את מקומם. נושא נוסף הוא יושר של המנהיגים , יש פתגם שאומר "נאה דורש נאה מקיים" שהוא אומר שבנאדם דורש משהו הוא בעצמו אמור לקיים אותו כלומר שאם המנהיגים של המדינה קובעים משהו או מחוקקים חוק מסוים , הם בעצמם צריכים לקיים את החוק הזה שהם קובעים , וכך הם יהיו ישרים.

    השבמחק
  19. הנושאים שעלו לי הם איכות השלטון וזה באמת מה שאני הייתי מצפה מכיוון שהשלטון בארצנו הוא בושה וחרפה. יש שיר של הדג הנחש "אני מאמין" שיש בו שורה:
    שמשכורת הבכירים היא שערוריה
    שצריך לפרק ולהזיז את הקריה.
    ואני מאוד מזדהה עם השורה הזאת כי כמו שבמחאה החברתית אנשים שעובדים שני עבודות עדיין לא גומרים את החופש, אתמול הייתה עצרת מחאה שבה אחת הסיסמאות העיקריות הייתה העם דורש מדינת רווחה וזה בשבילי חברה מתוקנת ואני רוצה להוסיף עוד על עסקת גלעד שליט, אני אישית מאוד בעד החזרתו אך בשביל ילד אחד חף מפשע שהגן על המדינה שלו 1000 אסירים מלאי דם ביד, לדעתי חברה מתוקנת היא גם חברה שיודעת להליחם ולעשות משא ומתן.

    השבמחק
  20. לדעתי חברה מתוקנת היא קבוצה או קהילה של אנשים בעלת ערכים חיוביים ומוסריים שבין היתר פועלת למען שיפור או תיקון שגיאות שנעשו ע"י זה שהיא בודקת,מבקרת ושופטת את עצמה.
    כשחיפשתי באינטרנט את המונח "חברה מתוקנת", ציפיתי למצוא את הנושאים: איכות הסביבה, הגינות ויושר, שלום.
    את הנושא איכות הסביבה, מכוון שבמשך השנים לכלכנו וזלזלנו בסביבה (לדוגמה השלכת פסולת על הרצפה, שימוש בכלים חד-פעמיים ועוד). כתוצאה מזלזול זה פגענו בסביבה לא מעט וכיום אנו מתקנים זאת ע"י שימוש במוצרים מתכלים, מיחזור ועוד.
    את הנושא יושר והגינות, מכוון שכדי שתוכל להיות חברה מתוקנת, אנו צריכים להיות ישרים והגונים זה כלפי זה ואף לתרום לקהילה ולעזור לאחר.
    את הנושא שלום, מכוון שלדעתי חברה מתוקנת צריכה להיות חברה בה חיים בשלום זה עם זה וכעם צריכה לשאוף לשלום עם אויביה, מכוון שללא שלום וכבוד הדדי לא נוכל לפעול ביחד ולתקן את השגיאות שנעשו.

    השבמחק
  21. משימה 2:
    לפי דעתי חברה מתוקנת היא חברה בכלל כל העולם ולא רק במדינה אחת. חברה מתוקנת היא חברה אשר במדינה הממשלה משליטה סדר ושומרת על האזרחים ועם זאת היא ביחסים טובים עם מדינות אחרות. חברה מתוקנת היא גם שבה האזרחים שואפים לסדר ומצייתים לחוקים ושואפים לפתח את המדינה. כשחיפשתי את הערך חברה מתוקנת בגוגל מצאתי מאמרים שונים על דברים שקרו במדינה וכן פרשונויות מהתנ"ך לחברה מתוקנת. מצאתי גם סיפורים רבים על אנשים שמתנגדים לדברים שונים ופרעים חוק בישראל ועל פשעים שגם אנשים בכירים בניהול המדינה עשו; על כן ניתן לומר שבישראל כרגע אין חברה מתוקנת באשמת הממשלה והאזרחים ביחד. הנושא האקטואלי של גלעד שליט למשל ושחרורו אשר לקח לממשלה הרבה מאוד זמן כדי לשחרר אותו והיא גם שילמה מחיר כבד של שחרור הרבה אסירים שכנראה יחזרו למעשיהם. על כן ישראל יכולה להיות חברה מתוקנת עם מאמצים מצד הממשלה בהגנה על האזרחים ושיוויון זכויות ועזרה לקהילות החלשות ומצד האזרחים שאמורים לשמור על הסדר והחוק וגם כן לעזור.
    בנוסף, חברה מתוקנת היא גם חברה שמפותחת מבחינה טכנולוגית, חברתית וממשלתית ואם נשמור על ערכים אלה ועוד יהיו יותר חברות מתוקנות בעולם.

    השבמחק
  22. "חברה מתוקנת" היא: חברה המספקת את מירב האושר למירב האנשים. ושאנשים יעזרו אחד לשני, שהשלטון יהיה הוגן כלפי האזרחים ופשוט שנדע להעריך אחד את השני.
    כשחיפשתי את המונח "חברה מתוקנת" בגוגל, ציפיתי למצוא כל מיני כתבות על עסקת גלעד שליט, על צדק חברתי ועל השלטון הישראלי. במקום זה מצאתי כל מיני פרשנויות מהתנ"ך וסיפורים על אזרחים שונים. חשבתי שאני ימצא כתבות על צדק חברתי כיוון שמה שאנשים בעצם רוצים מההפגנות אללו שהממשלה תשים לה אליהם ותעזור להם כגון: להוריד מחירים של המוצרים ובבתים חדשים.
    ובשביל שתיהיה חברה מתוקנת קודם כל צריך לדעת להתנהג ואז להעריך אחד את השני.

    השבמחק
  23. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  24. ראיתי כשחיפשתי את הערך חברה מתוקנת את מה שחיפשתי חוץ מדברים ממש ספציפים. לא מצאתי ערך שלם של חברה מתוקנת, כלומר הכללה של כל המרקיבים שלה, ולא מצאתי כותרות חדשותיות כמו שציפיתי עקב המחאה החברתית שדרשה את החברה המתוקנת. (זהר ים לרר)

    השבמחק
  25. מהי חברה מתוקנת?
    חברה מתוקנת היא חברה אשר אין לה שקרים או סודות בטלויזיה כמו שקרא שלא סיפרו אים יש או אין כיפת ברזל.
    חברה מתוקנת היא גם חברה שאין שחטיות בבית המישפט ולא שורפים את הרכב של השופט
    חברה מתוקנת לא צריכה להיות רק בישראל אלה בכל העולם ושיש שלום בעולם

    השבמחק
  26. לפי דעתי חברה מתוקנת היא חברה אשר לא מושלמת והכול פרחים וקשתות אלה חברה הקיימת בה צדק ועזרה לזולת
    כמו כן חברה מתוקנת היא חברה הפועלת ממניעים טהורים ולא מתאוות בצע הדואגת לכלל ולא רק לחברה עצמה כמו כן החברה צריכה לדאוג לצדק ולא למתי לחזור הביתה כמו מערכת המשפט אצלנו בארץ

    השבמחק
  27. חסר היה נושא של נאמנותם של מנהיגים למדינה.
    הרבה מנהיגים פועלים לפי הרוב של האנשים במדינה והלחץ שלהם בממשלה ותוך כדי פוגעים קשות במדינה. הם עושים את זה רק כדי שיתמכו בהם בבחירות.
    למשל במקרה של גלעד שליט הממשלה החזירה אותו למרות שזה פוגע קשות במדינה רק בגלל שהרבה אנשים תמכו בזה.

    השבמחק
  28. חברה מתוקנת בשבילי (ניר אביבי(רובז)) זה חברה שבה כל אדם מרגיש שייך או שמתחשבים בו עד כמה שאפשר,
    בשבילי בעיקר, בגלל שאני בן להורים בעלי נכויות,
    חשוב הנגישות בכל מיני מקומות בארץ.

    השבמחק
  29. חברה מתוקנת בשבילי היא...

    לדעתי חברה מתוקנת היא חברה שיש בה צדק וממשלה תומכת ומשכילה חברה שבה אנשים יתחילו להתייחס לאנשים שווה בשווה ולא לכיוון הרע שלא יהיו אנשים עניים וגם עם יש אז שכולם ירצו לעזור להם שאם אתם נפל לא יעברו מולו ולא יעשו דבר אלה יעזרו זו היא חברה מתוקנת בשבילי.

    השבמחק
  30. משימה 2:
    הייתי מצפה למצוא יותר עצומות שקוראות לחברה מתוקנת, מכיוון שכולם מדברים על כך שבמדינה שלנו הפערים בחברה גדלים וכולם דורשים צדק חברתי

    השבמחק
  31. חברה מתוקנת היא חברה בלי אפליות ופערים חברתיים,יש בה שיוון זכויות.אין פערים,שקרים והפגנות למיניהם (כי לא צריך אותם).

    השבמחק
  32. חברה מתוקנת בשיבילי היא חברה שבה הממשלה עוזרת לחלשים לבעלי נכות עניים שלחיות לא יהיה מסובך וקשה כל כך שאין שחיתויות בממשלה שאנשים לא ידרסו אחרים למען עוד ממון שאנשים לא יפשעו לא ילבינו כספים וינסו להתחמק מתשלומים אבל שהחברה לא תהיה קומניסטים וגם לא פשיסטית אלא באמצע זאת אומרת שאנשים יצברו הון אבל יעזרו לאחרים
    ( העלתי מהבית אבל משום מה זה לא נמצא

    השבמחק
  33. חברה מתוקנת זה ההדדיות בין בני אדם, בני אדם שעוזרים אחד לשני שאכפת להם אחד מהשני.שבחברה זאת הממשלה משליטה סדר , היא צריכה להתחשב אחד בשני ולא לפגוע,חברה שבה יש זכות בחירה,חברה עם אנשים עצמאיים.אם חברה תקיים דברים אלו היא תשגשג.מגיש: ליאור פרידמן

    השבמחק